kolmapäev, 16. september 2015

Eesti keele õpitulemused 2. klassi lõpus

Õpitulemused klassi lõpetamisel:
1) suuline keelekasutus
·         eristab täis- ja suluta kaashääliku pikkusi;
·         kuulab õpetaja ja kaaslase eakohast teksti ning toimib saadud sõnumi kohaselt ;
·         koostab kuuldu põhjal lihtsama skeemi ja kaardi õpetaja abil;
·         kasutab kõnes terviklauseid;
·         teab ja leiab vastandtähendusega sõnu ning õpetaja abil ka lähedase tähendusega sõnu;
·         väljendab arusaadavalt oma soove ja kogemusi väikeses ja suures rühmas; vestleb oma kogemustest ja loetust;
·         annab õpetaja abil edasi lugemispala, õppeteksti, filmi ja teatrietenduse sisu;
·         koostab õpetaja abil jutu pildiseeria, pildi või küsimuste toel; mõtleb jutule alguse või lõpu;
·         vaatleb ja kirjeldab nähtut, märkab erinevusi ja sarnasusi õpetaja suunavate küsimuste toel;
·         esitab luuletust peast;
2) lugemine
·         loeb õpitud teksti suhteliselt õigesti, ladusalt (lugemistempo võib olla kõnetempost aeglasem), parandab ise oma lugemisvigu, enamasti väljendab intonatsioon loetava sisu;
·         mõistab häälega või endamisi lugedes loetu sisu;
·         vastab teemakohastele (ka lihtsamatele tekstis mitte otsese infoga seotud) küsimustele;
·         leiab tekstis iseseisvalt vastused konkreetsetele küsimustele ja töötab eakohaste juhiste alusel;
·         tunneb ära jutu, luuletuse, mõistatuse, näidendi ja vanasõna;
·         kasutab õpiku sõnastikku sõnade leidmiseks algustähe järgi;
·         on lugenud lasteraamatuid, nimetab tegelasi ja annab edasi loetu sisu mõne huvitava, enam meeldinud episoodi järgi;
3) kirjutamine
·         kasutab kirjutades õigeid väikeste ja suurte kirjatähtede tähekujusid ja seoseid;
·         kirjutab tahvlilt või õpikust ära;
·         täidab iseseisvalt õpilaspäevikut ja kujundab vihikut, paigutab näidise järgi tööd vihikulehele, kirja joonelisele lehele, varustab töö kuupäevaga;
·         koostab õpetaja abiga kutse, õnnitluse ja teate;
·         kirjutab loovtöö ning ümberjutustuse pildiseeria, tugisõnade ja küsimuste abil;
·         eristab häälikut, tähte, täis- ja kaashäälikut, silpi, sõna, lauset, täishäälikuühendit;
·         kirjutab õigesti sulghääliku omasõnade algusesse ja omandatud võõrsõnade algusesse;
·         märgib kirjas õigesti täishäälikuid;
·         teab peast võõrtähtedega tähestikku;
·         alustab lauset suure algustähega ja lõpetab punkti või küsimärgiga;
·         kasutab suurt algustähte inimeste ja loomade nimedes, tuttavates kohanimedes;
·         kirjutab õigesti sõnade lõppu -d (mida teed?), -te (mida teete?), -sse (kellesse? millesse?), -ga (kellega? millega?), -ta (kelleta? milleta?);
·         kirjutab etteütlemise järgi õpitud keelendite ulatuses sisult tuttavat teksti ja kontrollib kirjutatut näidise järgi (20–25 sõna lihtlausetena).

LÄBIVAD TEEMAD:
1)      elukestev õpe ja karjääri planeerimine
2)      keskkond ja jätkusuutlik areng
3)      kodanikualgatus ja ettevõtlikkus
4)      kultuuriline identiteet
5)      teabekeskkond
6)      tehnoloogia ja innovatsioon
7)      tervis ja ohutus
8)      väärtused ja kõlblus

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar