Õpitulemused klassi lõpetamisel:
1) suuline keelekasutus
·
eristab täis- ja suluta kaashääliku pikkusi;
·
kuulab õpetaja ja kaaslase eakohast teksti ning toimib saadud sõnumi
kohaselt ;
·
koostab kuuldu põhjal lihtsama skeemi ja kaardi õpetaja abil;
·
kasutab kõnes terviklauseid;
·
teab ja leiab vastandtähendusega sõnu ning õpetaja abil ka lähedase
tähendusega sõnu;
·
väljendab arusaadavalt oma soove ja kogemusi väikeses ja suures rühmas;
vestleb oma kogemustest ja loetust;
·
annab õpetaja abil edasi lugemispala, õppeteksti, filmi ja teatrietenduse
sisu;
·
koostab õpetaja abil jutu pildiseeria, pildi või küsimuste toel; mõtleb
jutule alguse või lõpu;
·
vaatleb ja kirjeldab nähtut, märkab erinevusi ja sarnasusi õpetaja
suunavate küsimuste toel;
·
esitab luuletust peast;
2) lugemine
·
loeb õpitud teksti suhteliselt õigesti,
ladusalt (lugemistempo võib olla kõnetempost aeglasem), parandab ise oma
lugemisvigu, enamasti väljendab intonatsioon loetava sisu;
·
mõistab häälega või endamisi lugedes loetu
sisu;
·
vastab teemakohastele (ka lihtsamatele tekstis
mitte otsese infoga seotud) küsimustele;
·
leiab tekstis iseseisvalt vastused
konkreetsetele küsimustele ja töötab eakohaste juhiste alusel;
·
tunneb ära jutu, luuletuse, mõistatuse,
näidendi ja vanasõna;
·
kasutab õpiku sõnastikku sõnade
leidmiseks algustähe järgi;
·
on lugenud lasteraamatuid, nimetab tegelasi
ja annab edasi loetu sisu mõne huvitava, enam meeldinud episoodi järgi;
3) kirjutamine
·
kasutab kirjutades õigeid väikeste ja suurte
kirjatähtede tähekujusid ja seoseid;
·
kirjutab tahvlilt või õpikust ära;
·
täidab iseseisvalt õpilaspäevikut ja kujundab
vihikut, paigutab näidise järgi tööd vihikulehele, kirja joonelisele lehele,
varustab töö kuupäevaga;
·
koostab õpetaja abiga kutse, õnnitluse ja
teate;
·
kirjutab loovtöö ning ümberjutustuse
pildiseeria, tugisõnade ja küsimuste abil;
·
eristab häälikut, tähte, täis- ja
kaashäälikut, silpi, sõna, lauset, täishäälikuühendit;
·
kirjutab õigesti sulghääliku omasõnade
algusesse ja omandatud võõrsõnade algusesse;
·
märgib kirjas õigesti täishäälikuid;
·
teab peast võõrtähtedega tähestikku;
·
alustab lauset suure algustähega ja lõpetab
punkti või küsimärgiga;
·
kasutab suurt algustähte inimeste ja loomade
nimedes, tuttavates kohanimedes;
·
kirjutab õigesti sõnade lõppu -d (mida
teed?), -te (mida teete?), -sse (kellesse? millesse?), -ga
(kellega? millega?), -ta (kelleta? milleta?);
·
kirjutab etteütlemise järgi õpitud keelendite
ulatuses sisult tuttavat teksti ja kontrollib kirjutatut näidise järgi (20–25 sõna
lihtlausetena).
LÄBIVAD TEEMAD:
1)
elukestev õpe ja
karjääri planeerimine
2)
keskkond ja
jätkusuutlik areng
3)
kodanikualgatus
ja ettevõtlikkus
4)
kultuuriline
identiteet
5)
teabekeskkond
6)
tehnoloogia ja
innovatsioon
7)
tervis ja ohutus
8)
väärtused ja
kõlblus
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar