Eeldatavad teadmised ja
oskused 1. klassi lõpuks
Suuline
keelekasutus (kuulamine,
kõnelemine)
Õpilane
·
eristab häälikuid (asukoht ja järjekord sõnas),
täishääliku pikkusi;
·
toimib õpetaja ja kaaslase suulise juhendi järgi;
·
kuulab õpetaja ja kaaslase esituses lühikest
eakohast teksti, mõistab kuuldud lause, jutu sisu;
·
teab, et sõnadel on lähedase või vastandtähendusega
sõna ja nimetab neist mõningaid;
·
väljendab end suhtlusolukordades arusaadavalt:
palub, küsib, tänab, vabandab;
·
jutustab suunavate küsimuste toel kuuldust,
nähtust, loetust;
·
koostab õpetaja abiga pildiseeria või küsimuste
toel suulise jutu,
·
esitab luuletust peast.
Lugemine
Õpilane
·
tunneb häälik-tähelist vastavust, loeb õpitud
teksti enam-vähem ladusalt, lausehaaval üksiku peatusega raskema sõna ees oma
kõnetempos või sellest aeglasemalt;
·
mõistab häälega või endamisi (vaikse häälega või
huuli liigutades) lugedes loetu sisu;
·
vastab teksti kohta käivatele küsimustele, mille
vastused on palas otsesõnu öeldud;
·
mõtleb jutule alguse või lõpu;
·
on lugenud mõnda lasteraamatut, nimetab nende
pealkirja ja autoreid, annab loetule emotsionaalse hinnangu (lõbus, tõsine,
igav …);
Kirjutamine
Õpilane
·
kasutab õigeid kirjutamisvõtteid, teab, kuidas
väikesi ja suuri kirjatähti kirjutatakse ning sõnas õigesti seostatakse;
·
kirjutab tahvlilt ära;
·
täidab tahvlinäidise järgi õpetaja abiga
õpilaspäevikut, paigutab näidise järgi tööd vihikulehele, varustab töö
kuupäevaga;
·
koostab näidise järgi kutse;
·
eristab häälikut, tähte, täis- ja kaashäälikut,
sõna, lauset;
·
kirjutab omasõnade algusesse k,
p, t;
·
kirjutab õigesti lühemaid (kuni 2-silbilisi) sõnu
ja lauseid;
·
teab, et lause lõpeb punktiga;
·
teab, et lause alguses, inimeste, loomade, oma
kodukoha nimes kasutatakse suurt algustähte;
·
kirjutab õigesti oma nime.
Allikas: Põhikooli riiklik õppekava (www.oppekava.ee)
Allikas: Põhikooli riiklik õppekava (www.oppekava.ee)
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar